Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar: J SCHROEN-VERKOULEN
BIG-registraties: 59930523725
Overige kwalificaties: Cognitieve Gedragstherapeut VGCT en EMDR Therapeut VEN Basisopleiding: Doctoraal Orthopedagogiek, GZ-opleiding
Persoonlijk e-mailadres: jamie.schroen@gmail.com
AGB-code persoonlijk: 94110520

Praktijk informatie 1

Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychologen Praktijk Schroen-Verkoulen E-mailadres: psychologenpraktijkschroen-verkoulen@ziggo.nl
KvK nummer: 14122467
Website

AGB-code praktijk: 94066760

Praktijk informatie 2

Naam Praktijk of Handelsnaam: Mutsaersstichting E-mailadres: j.schroen@mutsaersstichting.nl
KvK nummer: 41062188
Website: www.mutsaersstichting.nl

AGB-code praktijk: 06291106

Praktijk informatie 3

Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychologenpraktijk Oog B.V. E-mailadres: j.schroen@pp-oog.nl
KvK nummer: 17251390
Website: www.oogpsychologen.nl

AGB-code praktijk: 22220697

1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens hieronder in:

2. Biedt zorg aan in

Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.

2a.

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz

2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:
Indicerende rol:
Als GZ-psycholoog BIG ben ik bevoegd tot het stellen van diagnoses en het opstellen van behandelplannen. De indicatiestelling vindt plaats op basis van de verwijsinformatie, een uitgebreide

 

 

intake, eventueel aanvullend psychologisch onderzoek en relevante informatie van derden. De indicatie en het behandelplan worden na de intake besproken en afgestemd met de cliënt alvorens de behandeling van start gaat.

Coördinerende rol:
Ik draag de verantwoordelijkheid voor de coördinatie van het behandeltraject. Dit houdt onder andere in dat ik de voortgang van de behandeling bewaak, periodiek evalueer, en het behandelplan waar nodig bijstel. Waar nodig heb ik (met toestemming van cliënt ) overleg met andere betrokkenen (specialisten). Ik fungeer als vast aanspreekpunt voor de cliënt gedurende het behandeltraject.

Samenwerking in de keten:
Ik werk nauw samen met huisartsen, POH-GGZ en andere collegae in de eerste- en tweedelijnszorg. Waar relevant voor de behandeling vindt (met toestemming van cliënt ) overleg plaats ten behoeve van afstemming of overdracht.

Daarnaast werk ik actief samen met ARQ-IVP inzake traumabehandeling, psychiaters, bedrijfsartsen en huisartsen (doorverwijs- en consultatieoverleg) binnen onze regio, wat bijdraagt aan goede regionale samenwerking, passende verwijzingen en consultatie bij complexe casuïstiek.

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
De praktijk ondersteund kinderen, jongeren en volwassenen met psychische klachten. We bieden diagnostiek en behandeling bij diverse problematieken. De hulpvraag van de client staat centraal, waarbij vanuit een holistische perspectief de klachten in kaart worden gebracht, metingen worden verricht en vervolgens een behandelaanbod op maat wordt voorgesteld en bij akkoord client wordt ingezet. We werken hierin samen met maatschappelijke partners, zoals gemeentes, huisarts etc.

3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van medicatie)
Trauma en stress gerelateerde stoornissen

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Regiebehandelaar 1

Naam: J. Schroen BIG-registratienummer: 59930523725

Medebehandelaar 1

Naam: A.M. Verkoulen

 

 

BIG-registratienummer: 49933879431
Specifieke deskundigheid: Orthopedagoog Generalist

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Huisartsen in de regio Midden Limburg
Collega psychologen in de regio

Gemeentes Midden Limburg

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
-op- en afschaling
-beschikkingen Jeugdwet

-samenwerking in casuïstiek (categorie C) -Consultatie
-Medicatie
-Intervisie

5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp): -huisartsenpraktijken
-spoedeisende eerste hulp

-crisisdienst GGZ

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat: Bij intake wordt een risico inventarisatie gedaan. Vervolgens informeren wij patiënten altijd over de mogelijkheden en stappen te ondernemen in geval van crisisituaties.

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Binnen mijn werkverbanden binnen de Mutsaerstichting en OOG psychologen maak ik onderdeel uit van diverse intervisie groepen (EMDR, Adolescenten, CGT, Kind en Jeugd, Kwaliteit van Zorg) en geef ik supervisie aan Praktijk Ondersteuners bij de Huisartsen in de regio Eindhoven. Daarnaast worden er intern diverse cursussen aangeboden, maak ik gebruik van Psyflix om mijn beroepskennis op peil te houden. Daarnaast neem ik deel aan cursusaanbod en scholingen vanuit de VGCT om mijn accreditatie punten te behalen in het kader van mijn registratie.

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

-informeren omtrent actuele ontwikkelingen binnen de GGZ
-op peil houden van beroepskennis
-ontwikkeling en opvolgen van mijn eigen proces/functioneren als hulpverlener -reflecties een feedback omtrent hulpverleningstrajecten

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Nee

7. Behandeltarieven:

Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

 

 

Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: https://www.psychologenpraktijkschroen-verkoulen.nl/mijn-werkwijze/vergoedingen-en-tarieven

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Bij- en nascholing

Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl

Organisatie van de zorg

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
-Nederlands Instituut voor Psychologen
-Geschillen Commissie Zorg

-Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg -Vereniging Cognitieve Gedragstherapie

Link naar website:

https://www.psychologenpraktijkschroen-verkoulen.nl/mijn-werkwijze/klachten-procedure

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Naam vervangend behandelaar: Mw. drs. A.M. Verkoulen

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja

II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: kunnen dit telefonisch bij mij opvragen. Ik ben nog een kleine praktijk met een klein aantal cliënten.

12. Aanmelding en intake/probleemanalyse

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
-Clienten melden zich telefonisch aan bij eigenaar.
-Na ontvangst verwijzing wordt intake gesprek gepland

-Intake wordt uitgevoerd door regiebehandelaar
-Op basis van de intake wordt er een behandelovereenkomst opgesteld. -Communicatie met de patient vindt telefonisch, via mail of app plaats.

12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:

 

 

Ja

13. Behandeling en begeleiding

13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:
-tussentijdse rapportage huisarts (met toestemming client)
-telefonisch contact
-mailcontact
-bereikbaar via WhatApp
-gebruik maken van ECD Incura GGZ

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
-in het ECD Incura
-voortgangsbesprekingen behandelplan

-evaluatie en eindgesprekken
-ROM metingen (bij intake, tussentijds, einde behandeling)

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
- om de 3 maanden

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

-Ik voer client tevredenheidsonderzoek uit via het laten invullen van vragenlijsten verstuurd vanuit het ECD. Dit doe ik bij intake, tussentijds en aan het einde van de behandeling. De vragenlijst is standaard opgenomen in het ROM van het ECD.

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja

Omgang met cliëntgegevens

15. Omgang met cliëntgegevens

 

 

15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):

Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja

III. Ondertekening

Naam: Jamie Schroen-Verkoulen Plaats: Heel
Datum: 12-12-2025

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja